Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Кіноклуби

Статті


Новини

05.07.2005 11:39

"Нав'язливі ідеї" Євгена Голубенка, або Візуальний світ Кіри Муратової на полотні

Те, що несе в собі крилата фраза кінокритиків "світ Кіри Муратової", можна побачити на екрані в кожному з фільмів цього самобутнього режисера. Але в такому визначенні є і свої, на перший погляд, непомітні "підпункти", кожен із яких – це праця і творчість людей, які працюють безпосередньо з кіномистцем.

Минулої п'ятниці, 1 липня, в Одесі, у приміщенні найбільшої в Україні ґалереї – Морської арт-ґалереї – постійний художник-постановник фільмів Кіри Муратової Євген Голубенко (крім того, він живописець, сценарист, фотограф і чоловік режисера) представив свою персональну виставку живопису й колажів під назвою "Нав'язливі ідеї". І тут виявилося, що образи й атмосфера фільмів Муратової, візуальний ряд яких було формовано з помітною допомогою художника-постановника, постали на виставці тепер уже не в екранному, а в картинно-колажному втіленні. Похмурі урбаністичні натюрморти з іржавими водопровідними кранами під назвою "Гніздо водопровідника" або "Кішка кочегара" немовби зійшли з екрана у вигляді образів із новели "Котельня №6" "Трьох історій". Представлені тут-таки колажі зі старих ключів, цвяхів, велосипедних ланцюгів, розтрощених ляльок та інших предметів повсякденного непотребу, що потрапив під руки, викликають асоціації з фінальним відеорядом "Другорядних людей" – хаотичною колекцією персонажа клініки для душевнохворих. А живопис "Кішки на звалищі" або "Смітник з червоним чайником" – виразно відтворюють за картинною рамкою атмосферу "Астенічного синдрому"...

"Смітник, звалище, комірчина – ось місце, де будь-яке поєднання предметів абсолютно виправдане. Непотрібні й поламані, втративши колишній апломб, речі валяються поряд і розмовляють, як персонажі Андерсена", – ця фраза із прес-релізу виставки Євгена Голубенка цілком могла б стати моттом до кожного з фільмів Кіри Муратової.

Сама пані Кіра, звісно, теж була присутня на відкритті виставки, але, безумовно, цього разу скромно залишалася в тіні як простий глядач, даючи змогу вийти на перший план мистецтву свого супутника по життю. Разом із нею в ролі простих глядачів, ненав'язливо відтворюючи атмосферу "дежа-вю", в тому ж залі можна було побачити обличчя багатьох непрофесіональних виконавців, знаних за ролями в муратовських фільмах. "Світ Муратової" з її типажами з життя, в межах зали однієї експозиції непомітно змішувався з реальністю.

Євген Голубенко, біографія

Народився 1956 року на Польських Фільварках, у місті Кам’янці-Подільському. 1972 року там же закінчив дев'ять класів середньої школи №13. Три роки займався в місцевій художній школі у викладачів Володимира Воїнова і Збіґнєва Гайха.

1972 року вступив до Одеського художнього училища ім. М. Грекова.

1977 року захистив диплом за спеціальністю «викладач креслення і малювання».

Від 1977 до 1979 року проживав на ліміті в Лєнінґраді.

1979 року повернувся до Одеси.

До 1986 року ховався від соціалістичного реалізму в заняттях, типових для представників андеґраунду: працював сторожем, машиністом казанної, освітлювачем і монтувальником сцени в ТЮГу, штукатуром-маляром у різних РБУ міста Одеси.

Від 1986 року – художник-декоратор на Одеській кіностудії.

Від 1992 року – художник-постановник.

Гобі: живопис, скульптура, колаж, фотографія.

Понад сто п'ятдесят робіт "роздано на добре утримання".

Остання велика персональна виставка була в Одеському художньому музеї півдесятка років тому.

Олег Мельничук, Одеса



RSS

Новини

Архів


Новости кино ukrfilm.com