Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця

Новини

Арґумент-Кіно


Социальная сеть Ронин

Енциклопедія

Абстрактний фільм / Abstract film

Спільний термін для всіх експериментальних фільмів, що створюють візуальний світ не-предметно-зображальних контурів і форм, чи навіть об’єктів, котрі не мають зв’язку з реальним світом. Такі фільми виробляють свої власні логіку та взаємозв’язки в окремому кадрі й у русі від одного кадру до іншого. Слово “абстрактний” означає дещо, сприймане відсторонено від реальних фізичних об’єктів і подій, а термін “абстрактне мистецтво”, від якого абстрактний фільм отримав свої поштовх і назву, стосується живопису ХХ ст., який демонструє лише лінії, форми, контури, поєднання, кольори та їх взаємозв’язки відсторонено від будь-яких упізнаваних об’єктів чи реальности. Абстрактний фільм може представляти той самий зміст, що й абстрактний живопис, але послідовність кадрів дає мистцеві змогу досліджувати часові взаємозв’язки, ритмічні поєднання та рух, а також просторові взаємозв’язки. Термін “абстрактний фільм”, на відміну від терміну “абстрактне мистецтво”, поширюється й на твори, в яких використано зображення об’єктів реального світу, але в не-предметно-зображальний і не-співвідносний спосіб, і в яких акцентовано на композиції та русі. Цей термін було використано для “Механічного балету”/Le ballet mécanique (1924) Фернана Леже та Дадлі Мерфі, в якому подано зображення облич, тіл та кухонного начиння; хоча пуристи могли б заперечити, мовляв, фільм недостатньо не-співвідносний, щоб його розглядати як абстрактний. Абстрактні фільми бувають створені: (1) анімованою фотографією, коли фотографовано окремі малюнки, як-то у випадку „абсолютних” фільмів Ріхтера й Еґґелінґа; (2) художником, який малює безпосередньо на плівці, як у випадку, скажімо, деяких фільмів Нормана Макларена чи “Кольорової скриньки”/Color Box (1935) Лена Лая; (3) засобами комп’ютерної графіки, як у випадку “Комп’ютерного мистецтва (номер один)”/Computer Art (number one) (1966) Стена Вандербеека; і (4) художником, який фільмує реальність, але у спосіб, що змушує зображення втрачати їх первинний контекст і значення, як у випадку “Механічного балету”. Див. „абсолютний” фільм.





Енциклопедія