Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця

Новини

Арґумент-Кіно


Социальная сеть Ронин

Енциклопедія

Абсолютний фільм / Absolute film

(1) Назва, дана абстрактним фільмам, зробленим у Німеччині в 1920-ті рр. Ці фільми складалися з анімованих малюнків із не-предметно-зображальних ліній, форм, контурів чи поєднань. Наголос роблено на ритмічному зв’язку між окремими кадрами. Загальновідомими прикладами є “Ритм-21”/Rhythmus 21 (1921) Ганса Ріхтера та “Діагональна симфонія”/Symphonie Diagonale (1924) Вікінґа Еґґелінґа. Згодом, із появою звуку, Оскар Фішінґер у тому ж десятилітті почав робити “абсолютні” фільми, де суміщав ритмічні візуальні поєднання з музикою.

(2) Термін, іноді використовуваний для будь-якого абстрактного фільму, що презентує не-предметно-зображальні лінії, форми, контури чи кольори в ритмічних поєднаннях. Такі фільми вважають “абсолютними” кінематографічними дійствами, тому що в них наголошено на візуальній складовій самого зображення без будь-якого співвідношення із зовнішньою реальністю й тому що їх єдині дія та значення полягають у ритмічному русі від одного зображення до іншого. У таких творах досліджувано простір кадру та часовий характер фільму. Див. чисте кіно.

(3) Назва, дана теоретиком кіна Белою Балашем аванґардним фільмам, які характеризуються суб’єктивним поглядом режисера на зовнішню реальність. У своїй “Теорії фільму” Балаш цитує “Міст”/De brug (1928) голландського режисера Йоріса Івенса як імпресіоністський “абсолютний” фільм, де суб’єктивне бачення може бути “повернуте” в зовнішній світ, і “Берлін, симфонію великого міста”/Berlin, die Simphonie einer Grosstadt (1927) Вальтера Руттманна як експресіоністський “абсолютний” фільм, де внутрішня свідомість повністю деформує зовнішню реальність.

(4) Термін, що його використовує П. Едемс Сітні у своїй праці “Уявний фільм” для опису ідеального фільму, якого прагнуть кінематографісти- експериментатори, шукачи способу досягнення чистої “суті кіна” у “величезних, всепоглинаючих формах”. Див. абстрактний фільм.





Енциклопедія