Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця

Новини

Арґумент-Кіно


Социальная сеть Ронин

Енциклопедія

Авалон/Avalon

horisontal frame

Режисер: Мамору Осії
Сценарист: Кадзунорі Іто
Актори: Малґожата Форемняк, Владіслав Ковальський, Даріуш Біскупський, Бартек Свідерський, Катаржина Барґеловська, Алісія Саприк та інші.
Країна-виробник: Японія - Польща, 2001 
Кіностудія: Skywalker Sound
Рік: 2001
Час: 106 хв.
Формат: кольоровий 

Українська DVD-компанія пропонує реліз японсько-польського фантастичного фільму режисера Мамору Осії "Авалон"..

DVD-особливості. Зображення: широкоекранна анаморфована версія 16:9. Звук: російська мова Dolby Digital 5.1; польська версія Dolby Digital 5.1. Субтитри: українські, російські. Додатки: біографії, фільмографії, анімоване меню, анонси, рекламний ролик фільму.

Пропонуємо рецензію на фільм, що його вихід на DVD саме зараз, у травні, перед прем’єрою в кінотеатрах другої частини “Матриці” видається дуже доречним...

Кіберпанк перебуває в пошуках екранної відповідности. Але поки що такий популярний в НФ-літературі напрямок не приживається на екрані. Якось не густо і не дуже вдало. Дивно, враховуючи популярність ігор і величезні наклади кіберпанківських романів. Але, якщо пригадати анархістське минуле кіберпанку, його нонконформізм, що не зникає, незважаючи на комерціалізацію, стає зрозумілим, чому не виходить альянсу, хоча, на перший погляд, такий альянс має комерційний потенціал. Єдиний виняток – “Нірвана”, несподівана і вдала постановка італійця Ґабріелє Сальваторе. “Матриця” братів Вачовські формально до кіберпанку не належить, але вона мала великий вплив і на кіно, і на техноспіритуалістичну літературу. Якщо 20 років тому межа була до і після “Того, хто біжить по лезу бритви” Рідлі Скота, то тепер так: до і після “Матриці”. “Авалон” Мамору Осії – послідовник “Матриці”. Іронія тут у тому, що самих Вачовські колись надихнув фільм “Привид в обладунках” Мамору Осії.



Кіберпанківський “Авалон” робився японцями в Польщі, з польськими акторами, польським оператором, навіть польською мовою… Останнє – найбільша несподіванка, бо для технологійно-фантастичного на екрані англійська мова – автентична (до речі, польська вуха не ріже, на відміну від дубльованих фільмів). Зрозуміло, що вибір східноєвропейської країни відбувся з причин суто економічних: кошторис $ 8 млн. для жанру, де технічні фокуси складають тканину фільму, – гроші невеликі, а за американськими мірками, то й взагалі мізерні. Але в прокаті картина все одно провалилася – невдача художня стала й комерційною поразкою.



Світ реальности в “Авалоні” – антиутопія, похмура й неприємна. Для Еш – головної героїні – справжнє життя минає в просторі військової гри. Там вона – леґендарний воїн, здатний грати самостійно, весь час перемагати. Понад те, вона наближається до таємничого останнього рівня. Комп’ютерна гра в “Авалоні”– це ворота до принципово іншої реальности, але розміром вони з вушко голки і пройти крізь них для гравця майже неможливо. Інакше кажучи, “місія неможлива”. Гаразд – це суперзавдання для супергероя. Але тут трапляється найнеприємніше – замість чогось чарівно-магічного, чим слід було б нагородити переможця, а заразом і глядачів (бо одні й ті самі пейзажі та численні повтори втомлюють), виявляється чергова банальність – Еш потрапляє до звичної реальности. Наш світ – кращий зі світів. Мораль: існування – саме по собі нагорода. Ну, такого можна було чекати тільки від Спілберґа, що кожен блокбастер спотворює убогими, міщанськими уявленнями про світ. Інше “Авалону” можна вибачити: одноманітність візуального ряду, невиразність персонажів – це пояснюється скромними коштами, але драматургія – без перебільшення – аматорська… Враження таке, що сценарій писався за одну ніч: численні повтори, занадто довгі епізоди, нудні діалоги. Сюжет – цілковито безфантазійний, навіть семантика назви не відпрацьована в дії картини, хоча “Авалон” має такий міфологійний бекґраунд, що вистачить на двадцять з гаком ориґінальних фільмів.

Аксінья Куріна







Енциклопедія