Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця

Новини

Арґумент-Кіно


Социальная сеть Ронин

Енциклопедія

Актори/Les Acteurs

horisontal frame

Режисер: Бертран Бліє
Сценарист: Бертран Бліє
Актори: Мішель Пікколі, Мішель Ґалабрю, Самі Фрей, Андре Дюссольє, Жерар Депардьє, Ален Делон, Клод Брассер, Домінік Блан, Франсуа Берлеан, Жан-Поль Бельмондо, Жозіан Баласко, П’єр Ардіті, Марія Шнайдер, Мішель Серро, Жак Вільре
Країна-виробник: Франція 
Кіностудія: Le Studio Canal+, Les Films Alain Sarde, Planete A, TF1 Films Productions
Рік: 2000
Час: 103 хв.
Формат: кольоровий 

Давайте все ж зіграємо у гру. Нехай кожен, хто досі виконував ролі, спробує обмежитися епізодами. Нехай кожен сам собі пише монологи. І дуже важливо, щоб номер телефону твого уявного друга збігався із дійсним номером Андре Дюссольє. Він же твій друг. Ні? Твій друг – Жозіан Баласко, що зайняла місце Дюссольє та читає його текст, бо той сказав, що більше в такі ігри не грає? Ну, то й що. У неї ж має бути сам номер, бо вона насправді грає Дюссольє. Дюссольє забрав свій номер із собою? От сволота. Доведеться цю сцену все ж переписувати. Швидше за все саме так мав керувати творчим процесом Бертран Бліє, свідомість котрого барвисто закаламутилася, якщо робити висновки із готового та на сьогодні останнього фільму “метра скривджених надій та нещирих співпереживань”. “Заготуйте носовички” та спробуйте натягнути на себе “вечірню сукню”, бо зараз на вас чекає живий дивертисмент із аншлаґом французьких кінозірок, що їх значно більше за вдячних глядачів. Від захвату ваша сукня тріскається по швах? Ви той самий вдячний глядач? Ви насправді існуєте чи лише граєтеся? А, ви Андре Дюссольє?.. Кілька років тому ще одна французька кінозірка, а саме Мішель Блан, уже подарував світу кіноманів таємну дивовижу з елементами соціальної сатири та асоціального абсурду, що звалася “Підступність слави” та була підступно присвячена славетному Бертрану Бліє, знімаючися в котрого Блан і став зватися актором французького кіна. Стрічка розповідала про самого Блана та про найстрашніше жахіття самозакоханих – у них з’являється двійник, котрий вміє все те саме, але тільки краще. Викликавши повну апатію серед глядачів та критиків, стрічка тим самим спровокувала неабиякий захват у самого Бліє. Ще б пак, кіно присвячене йому, а загальна байдужість дісталася Блану. І три роки потому він вирішив вдатися до плаґіату, бо хто його помітить, коли навколо сама лише апатія. І знову ж таки, ніхто не помітив. Плаґіат, а не новий фільм Бертрана Бліє. Він свідомо не запросив Блана на роль Блана, аби той не набридав із авторськими правами та совістю, зате на прем’єру запросив купу критиків, котрі були вражені по самісіньке... та проголосили “Акторів” Фільмом! Але ж це не фільм. Це гра, в яку грається Жерар Депардьє, що мальовничо не вписався до вуличної реклами (не той формат), Жан-Поль Бельмондо, котрий страждає від зображеної у холоднувато-зеленавих тонах параної, Ален Делон, що хоче сидіти на двох стільцях, бо йому сумно. Тотальна гра, з якої ой як важко виборсатися навіть Андре Дюссольє, що його на певний час підмінила Жозіан Баласко, але ж потім він забажає повернутися, бо свою гру треба дограти, вона ж бо не така оманливо-вимоглива, як та фаулзівська, що звалася “Магусом”. Вона про те, про що ми всі й так добре знали, актори не люди, бо вони грають і тоді, коли їх про те ніхто не просить. Джон Фаулз. Брехня нанизується на брехню, один жорстокий розиграш на інший, день змінює ніч, стиль змінює світ, світ готується до холодної війни, Фаулзу насправді холодно… Все заради гарячих почуттів. Бертран Бліє. Монолог нанизується на діалог, одне пусте слово на інше, позначене сенсом, ніщо не змінює ніщо, навколо царює апатія, Бліє, судячи з усього весело… Все заради гри в слова. Магадан – Анапа – Париж…

Олег Рой






Енциклопедія